ტესტები ქართულში


  მეორე კლასი

                                                                          ტესტი       
                                                         
1.      მოცემული სიტყვები ისე დაალაგე, რომ მიიღო წინადადება:                                               
კაცი,  ბევრს,  ცოტას, და,  ამუშავებდა,  სპილოს,  აჭმევდა.

_____________________________________________________________________________________

2.      რამდენი ხმოვანია სიტყვაში   საქართველო                                                                             
  ა)  2                 ბ)   3                     გ) 4

3.      რომელ სიტყვათა ჯგუფს დაესმის კითხვა ვინ?                                                                      
ა)  ძაღლი,  ლომი,  დედა            
 ბ)    ექიმი,    გია,   ამხანაგი       
 გ)   წიგნი,     თარო ,    კალამი

4.      რამდენი მარცვალია სიტყვაში   მზესუმზირა                                                                          
ა)   10        ბ)   4        გ)  6

5.      რომლია საგნის აღმნიშვნელი სიტყვა ? შემოხაზე                                                                 
ლამაზი,    მაღალი,  მეგობარი,     სწავლობს,     ძაღლი,    ველოსიპედი

6.      რას გამოხატავს ქვემოთ მოცემული ძახილის წინადადება                                                    
ნეტავ მალე მოვიდოდეს თოვლი !   ________________

7.      რომელ წინადადებაშია გამოყენებული მხოლოდ სულიერი საგნის სახელები ?               
ა)   ,, დედა ნახე, მამა ნახე, შვილი ისე გამონახე’’
ბ)  ,, დედამ შვილს ლამაზი კაბა უყიდა.
გ)   ,,კარგი შვილი დედის გულის ვარდიაო’’

8.      წაიკითხე ტექსტი და უპასუხე კითხვებს                                                                                  
                                                    უტკბესი და უმწარესი                                                                  
ერთმა მეფემ თავის ვეზირს უბრძანა: წადი, ისეთი საჭმელი მომიტანე, რომ დედამიწაზე მასზე ტკბილი არაფერი იყოს და არც ზღვაში მოიპოვებოდესო.
წავიდა ვეზირი, ენა იყიდა , მიუტანა და აჭამა.
მეორედ კვლავ უბრძანა მეფემ ვეზირს: წადი, ისეთი საჭმელი მომიტანე , ქვეყნად მასზე მწარე არაფერი იყოსო.
წავიდა ვეზირი. ისევ ენა უყიდა და მიუტანა.
 მეფემ ჰკითხა: -ტკბილი ვითხოვე, ენა მომიტანე, მწარე ვითხოვე , ისევ ენა მომიტანე . ეს როგორ?
ვეზირმა მიუგო: -ამ ქვეყანაზე ენაზე უტკბესი  და ენაზე უმწარესი არა მოიპოვება რაო.

1.      რა უბრძანა მეფემ ვეზირს
ა) პირველად __________________________________________________________________________
ბ) მეორედ _____________________________________________________________________________

2.      რამ გააკვირვა მეფე?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________- ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.      როგორ ახსნა ვეზირმა თავის საქციელი?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. რამდენსიტყვიანია პრველი წინადადება? ამოწერე 
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________




                                                                   მესამე კლასი


1.    მრავლობითში დასმულ არსებით სახელებს გაუსვი ხაზი
შემოდგომა იყო. ქეთო და თინა ბებიასა და ბაბუას ეწვივნენ. ხეებს ფოთლები დასცვენოდა. ბებიას ჩურჩხელებიც გაეკეთებინა.  ბაბუმ ბავშვები ვენახში წაიყვანა. ისინი მტევნებს ფრთხილად აწყობდნენ კალათებში.
2.    ქვემოთ მოცემულ წინადადებებიდან, რომელშია ზმნა მხოლობით რიცხვში
ა)    ბავშვებმა დრო მხიარულა გაატარეს.
ბ) ამხანაგები რომ ჩემს სახეს დაინახავენ , მასხრად ამიგდებენ.
გ) ნინოს ძალიან რცხვენოდა და ეშინოდა ამხანაგებისა.

3.    ქვემოთ მოცემულ ანდაზებში გახაზე ზედსართავი სახელები
,,კარგი შვილი დედის გულის ვარდიაო’’
,,ტკბილი სიტყვით მტას ირემი მოიწველაო’’
,, მარტოხელა კაცი ჭამაშიაც ბრალიაო’’

4.    რომელი რიცხვითი სახელია შეცდომით დაწერილი  შემოხაზე და გაასწორე:
     მე-9-ე        ____                                       მე- X   ____
     მე-60         ____                                        24-ე   ____
5.      დაასრულე :     ზედსართავი სახელი აღნიშნავს საგნის _______________ .

6.      რას ნიშნავს    მუსრავდა  _____________                            თავზარი დაეცათ  _________________

                          განზრახვა ---------------                             შიშის ზარი დასცა  _________________
7.    რომელია შეცდომით დაწერილი სიტყვა
გლეხკაცი.        კაცთ მოყვარე         ეკლესია- მონასტერი         არაერთხელ  
  
8.    წაიკითხე ტექსტი და უპასაუხე შემდეგ შეკითხვებს :

                                                           ჯერ მტერი, მერე მოყვარე

ერთ ვიწრო ორღობეში ერთ კაცს ხანჯალამოღებული კაცი მისდევდა მოსაკლავად. გზაში თურმე ორმო ყოფილა. მტერმა ეს ვერ შენიშნა და შიგ ჩავარდა. მის საუბედუროდ ორმოში წყალი ყოფილიყო და კაცი იხრჩობდა. პირველმა კაცმა მოიხედა უკან და  როცა თავისი მტერი ორმოში ნახა ჩავარდნილი, მაშინვე მივარდა მისაშველებლად და კაცი ორმოდან ამოიყვანა. მტერი ძლიერ გაკვირვებული იყო.
_ თუ ღმერთი გწამს, ამიხსენი, მე მოსაკლავად მოგსდევდი ,  შენ კი სიკვდილს გადამარჩინე და  სსიცოცხლე მაჩუქე, ეს რატომ გააკეთე?
კაცმა მიუგო : _ შენი გადარჩენით ორნაირ მოგებაში ვარ. ასეთი სიკეთე რომ გიყავი, ჩემი მტრობისთვის რაღა მიზეზი გექნება?!  ამრიგად,  მტერიც მოვისპე და მეგობარიც შევიძინე.
გადარჩენილმა ღიმილით გააქნია თავი და მიუგო: დღეიდან მაადლიერების მეტი რაღა დამრჩენიაო.

-1.    რატომ ჩავარდა კაცი ორმოში? 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. რატომ გადაარჩინა მსხვერპლმა თავისი მტერი სიკვდილს? როგორ ახსნა მან თავისი საქციელი ?
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
 3. რამდენსიტყვიანია პირველი წინადადება? ამოწერე 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. ამ წინადადებაში რომელია ზმნა? _________________
   რა კითხვა დაესმის სიტყვას ორღობეში? _____________
  სიტყვა კაცს, რომელ ბრუნვაში დგას ამ წინადადებაში?______________




                                                           მეოთხე კლასი


   

1.            რომელია ერთმარცვლიანი სიტყვა შემოხაზე
             მეხი         მთიანი     ღამურა     სახლს     წიგნი    მთვარე
2.            თხრობითი წინადადების ბოლოს ვწერთ
) მძიმეს                        ) კითხვის ნიშანს                               ) წერტილს
3.            რომელ წინადადებაშია გამოყენებული სულიერი სახელები
 )     ზამთარში ღამე დღეზე დიდია.
)     მინდორში ლამაზი ყვავილი გაიშალა.
)      ნიკამ თავის მეგობარს წიგნი აჩუქა.

4.              ჩამოთვლილი სიტყვებიდან რამდენს დაესმის კითხვა: როგორი?
მეგობარი       კეთილი       მოუსვენარი      ლამაზად       აკეთებდა
)  1             )  2                 ) 3   

5.            რომელ წინადადებაშია დაშვებული შეცდომა
)   ნია ძალიან ლამაზად წერს.
)   ბევრი ბიჭები ტყეში წავიდნენ სოკოს საკრეფად.
)   მოხუცმა უცებ შეწყვიტა საუბარი.

6.            დაასრულე - სახელის ცვლას დაბოლოების მიხედვით ___________  ჰქვია.  ქართულ ენაში არსებით სახელს აქვს ___ ბრუნვა.

7.            დააწყვილე შინაარსით მსგავსი სიტყვები
ნაღვლიანი                                მშიშარა
მოხუცი                                      სნეული
მხდალი                                     ხნიერი
ავადმყოფი                                სევდიანი






წაკითხულის გააზრება
                                                                       ცვრიანა
ველზე გოგონა მიდიოდა და მღეროდა.  _ეჰ, ბედნიერები! ნეტავ მეც ველზე ამოვდიოდე! ჩაილაპარაკა ჭაობში ცვრიანამ, _გოგონა მეწვეოდა, მომიალერსებდა, ვითომ მეც ყვავილი ვარ! ბავშვებს გვირილები უყვართ; უხარიათ , მორცხვ ცისთვალასა და ბალახებში მიმოფანტულ ყოჩვარდებს რომ დაინახავენ. მე კი მწერიჭამია ყვავილი, ვის რად ვუნდივარ? ეს ტბა მაინც იყოს კამკამა! აქ ჩამოიხედავდნენ ხეები, ჩიტები, კეკლუცობას დაიწყებდნენ ყვავილები, ოქროს თევზივით გაცურდებოდა მთვარე და შემომხედავდა.
უცებ ცვრიანას მწერმა ჩაუფრინა, მოციმციმე წვეთმა მიიზიდა და ყვავილზე ჩამოჯდა. ცვრიანას არ შეურხევია წამწამები. ფოთლის კიდეებიც კი არ მოუკეცავს. არ უნდოდა მწერი მახეში მოემწყვდია, თუმცა ძალიან შიოდა.
ცვრიანას ცხიმურამ მოხედა. _ მეგობარო , ბოლო ხანებში უგუნებობას გამჩნევ, რა დაგემართა?
_ ჭაობში ყოფნა აღარ უნდა , გოგონას სიმღერამ მოხიბლა და ველზე გადასახლებას ნატრობს. _ წაიჩურჩულა წყლის ბამბამ.
_ სულელი, ურჩევნა თავისიანების გვერდით დაეტიოს, ვის რად უნდა მწერიჭამია ყვავილი?
ცვრიანა არ გაპასუხებია მეზობელს. თავი ჩაღუნდა და ფიქრი განაგრძო: _ რა ვქნა, ჭაობში გავიზარდე, ზოგიერთებივით მიწაში არ მიდგას ფესვები, რომ მათებურად ვიშოვო საზრდო. ნეტავ , ეს გოგონა ერთხელ მაინც შემომხედავდეს, მოვიდოდეს აქ! ვეტყოდი, მწერებს იმიტომ ვიჭერ, რომ შიმშილით არ მოვკვდე -მეთქი. აბა, ველზე ვცხოვრობდე, მეც უცოდველი ვიქნებოდი! ,,მწერიჭამიააო’’ დამცინიან . ეჰ, როგორ მინდა , ვინმემ თბილი სიტყვა მითხრას!

1)               რომელი მცენარეებია  ტექსტში ნახსენები?  

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2)               როგორ შოულობდა საზრდოს ცვრიანა?
____________________________________________________________________________            _________________________________________________________________________________

3)               რას დარდობდა ცვრიანა?
____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

4)               რა იყო მისი ნატვრა?
___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________


Комментариев нет:

Отправить комментарий